İÇ KONTROL
- İç Kontrol Nedir?
- İç Kontrol Standartları
- Kalite
- Kalite Hedefleri ve Faaliyet Planı
- Görev Tanımları
- Görev Vekalet Tanımları
- Hassas Görevler
- İş Akış Şeması
- Koordinatörlükler
- Analizler
- Hizmet Standartları
- Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
- Komisyonlar
- İç ve Dış Paydaşlar
- İç ve Dış Paydaş Anketleri
- İç ve Dış Kaynaklı Dökümanlar
- Prosesler
- Faaliyet Raporları
- Acil Durum Sivil Savunma Ekipleri
- Kalite İç Değerlendirme Komisyon Raporları
- Kalite Koordinatörlüğü
İç Kontrol Nedir?
İç Kontrol= İyi Yönetim
İç kontrol kurumdaki yönetici ve personelin yaptıkları işin kontrolünü ellerinde bulundurmaları için kullanılan bir yöntemdir. İç kontrol varmak istediğimiz hedeften sapmadan ilerlememizle ve bu amaçla yapılan faaliyetlerde ne kadar “kontrol” sahibi olduğumuzla ilgilidir.
Neden İç Kontrol?
Faaliyetlerde etkinlik ve verimliliğin artmasını sağlar.
Güvenilir bilginin zamanında elde edilmesine yardımcı olur.
Varlıkların korunması konusunda güvence verir.
İşlerin yasallık ve düzenliliğine ilişkin yeterli güvence sağlar.
Küçük hataların büyük problemlere dönüşmeden önce fark edilmesini sağlar.
İşlerin, doğru bilgiye dayalı olarak en etkin biçimde gerçekleştirilmesinde yardımcıdır.
Hesap verme mekanizmasını güçlendirir.
Sonuçlar konusunda kanıtlara dayalı gerekçe sunma imkânı sağlar.
İç Kontrol Standartları
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Kamu İç Kontrol Standartları, idarelerin, iç kontrol sistemlerinin oluşturulmasında, izlenmesinde ve değerlendirilmesinde dikkate almaları gereken temel yönetim kurallarını göstermekte ve tüm kamu idarelerinde tutarlı, kapsamlı ve standart bir kontrol sisteminin kurulmasını ve uygulanmasını amaçlamaktadır.
Kamu İç Kontrol Standartları, uluslararası standartlar ve iyi uygulama örnekleri çerçevesinde, iç kontrolün; kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, kontrol faaliyetleri, bilgi ve iletişim ile izleme bileşenleri esas alınarak, tüm kamu idarelerinde uygulanabilir düzeyde olmasını sağlamak üzere genel nitelikte düzenlenmiştir.
1. KONTROL ORTAMI STANDARTLARI
Kontrol ortamı, iç kontrolün diğer unsurlarına temel teşkil eden genel bir çerçeve olup, kişisel ve mesleki dürüstlük, yönetim ve personelin etik değerleri, iç kontrole yönelik destekleyici tutum, mesleki yeterlilik, organizasyonel yapı, insan kaynakları politikaları ve uygulamaları ile yönetim felsefesi ve iş yapma tarzına ilişkin hususları kapsar.
Standart: 1. Etik Değerler ve Dürüstlük
Personel davranışlarını belirleyen kuralların personel tarafından bilinmesi sağlanmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
1.1. İç kontrol sistemi ve işleyişi yönetici ve personel tarafından sahiplenilmeli ve desteklenmelidir.
1.2. İdarenin yöneticileri iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmalıdırlar.
1.3. Etik kurallar bilinmeli ve tüm faaliyetlerde bu kurallara uyulmalıdır.
1.4. Faaliyetlerde dürüstlük, saydamlık ve hesap verebilirlik sağlanmalıdır.
1.5. İdarenin personeline ve hizmet verilenlere adil ve eşit davranılmalıdır.
1.6. İdarenin faaliyetlerine ilişkin tüm bilgi ve belgeler doğru, tam ve güvenilir olmalıdır.
Standart: 2. Misyon, organizasyon yapısı ve görevler
İdarelerin misyonu ile birimlerin ve personelin görev tanımları yazılı olarak belirlenmeli, personele duyurulmalı ve idarede uygun bir organizasyon yapısı oluşturulmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
2.1. İdarenin misyonu yazılı olarak belirlenmeli, duyurulmalı ve personel tarafından benimsenmesi sağlanmalıdır.
2.2. Misyonun gerçekleştirilmesini sağlamak üzere idare birimleri ve alt birimlerince yürütülecek görevler yazılı olarak tanımlanmalı ve duyurulmalıdır.
2.3. İdare birimlerinde personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını kapsayan görev dağılım çizelgesi oluşturulmalı ve personele bildirilmelidir.
2.4. İdarenin ve birimlerinin teşkilat şeması olmalı ve buna bağlı olarak fonksiyonel görev dağılımı belirlenmelidir.
2.5. İdarenin ve birimlerinin organizasyon yapısı, temel yetki ve sorumluluk dağılımı, hesap verebilirlik ve uygun raporlama ilişkisini gösterecek şekilde olmalıdır.
2.6. İdarenin yöneticileri, faaliyetlerin yürütülmesinde hassas görevlere ilişkin prosedürleri belirlemeli ve personele duyurmalıdır.
2.7. Her düzeydeki yöneticiler verilen görevlerin sonucunu izlemeye yönelik mekanizmalar oluşturmalıdır.
Standart: 3. Personelin yeterliliği ve performansı
İdareler, personelin yeterliliği ve görevleri arasındaki uyumu sağlamalı, performansın değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önlemler almalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
3.1. İnsan kaynakları yönetimi, idarenin amaç ve hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya yönelik olmalıdır.
3.2. İdarenin yönetici ve personeli görevlerini etkin ve etkili bir şekilde yürütebilecek bilgi, deneyim ve yeteneğe sahip olmalıdır.
3.3. Mesleki yeterliliğe önem verilmeli ve her görev için en uygun personel seçilmelidir.
3.4. Personelin işe alınması ile görevinde ilerleme ve yükselmesinde liyakat ilkesine uyulmalı ve bireysel performansı göz önünde bulundurulmalıdır.
3.5. Her görev için gerekli eğitim ihtiyacı belirlenmeli, bu ihtiyacı giderecek eğitim faaliyetleri her yıl planlanarak yürütülmeli ve gerektiğinde güncellenmelidir.
3.6. Personelin yeterliliği ve performansı bağlı olduğu yöneticisi tarafından en az yılda bir kez değerlendirilmeli ve değerlendirme sonuçları personel ile görüşülmelidir.
3.7. Performans değerlendirmesine göre performansı yetersiz bulunan personelin performansını geliştirmeye yönelik önlemler alınmalı, yüksek performans gösteren personel için ödüllendirme mekanizmaları geliştirilmelidir.
3.8. Personel istihdamı, yer değiştirme, üst görevlere atanma, eğitim, performans değerlendirmesi, özlük hakları gibi insan kaynakları yönetimine ilişkin önemli hususlar yazılı olarak belirlenmiş olmalı ve personele duyurulmalıdır.
Standart: 4. Yetki Devri
İdarelerde yetkiler ve yetki devrinin sınırları açıkça belirlenmeli ve yazılı olarak bildirilmelidir. Devredilen yetkinin önemi ve riski dikkate alınarak yetki devri yapılmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
4.1. İş akış süreçlerindeki imza ve onay mercileri belirlenmeli ve personele duyurulmalıdır.
4.2. Yetki devirleri, üst yönetici tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde devredilen yetkinin sınırlarını gösterecek şekilde yazılı olarak belirlenmeli ve ilgililere bildirilmelidir.
4.3. Yetki devri, devredilen yetkinin önemi ile uyumlu olmalıdır.
4.4. Yetki devredilen personel görevin gerektirdiği bilgi, deneyim ve yeteneğe sahip olmalıdır.
4.5. Yetki devredilen personel, yetkinin kullanımına ilişkin olarak belli dönemlerde yetki devredene bilgi vermeli, yetki devreden ise bu bilgiyi aramalıdır.
2. RİSK DEĞERLENDİRME STANDARTLARI
Risk değerlendirme, idarenin hedeflerinin gerçekleşmesini engelleyecek risklerin tanımlanması, analiz edilmesi ve gerekli önlemlerin belirlenmesi sürecidir.
Standart: 5. Planlama ve Programlama
İdareler, faaliyetlerini, amaç, hedef ve göstergelerini ve bunları gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları kaynakları içeren plan ve programlarını oluşturmalı ve duyurmalı, faaliyetlerinin plan ve programlara uygunluğunu sağlamalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
5.1. İdareler, misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını ölçmek, izlemek ve değerlendirmek amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlamalıdır.
5.2. İdareler, yürütecekleri program, faaliyet ve projeleri ile bunların kaynak ihtiyacını, performans hedef ve göstergelerini içeren performans programı hazırlamalıdır.
5.3. İdareler, bütçelerini stratejik planlarına ve performans programlarına uygun olarak hazırlamalıdır.
5.4. Yöneticiler, faaliyetlerin ilgili mevzuat, stratejik plan ve performans programıyla belirlenen amaç ve hedeflere uygunluğunu sağlamalıdır.
5.5. Yöneticiler, görev alanları çerçevesinde idarenin hedeflerine uygun özel hedefler belirlemeli ve personeline duyurmalıdır.
5.6. İdarenin ve birimlerinin hedefleri, spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve süreli olmalıdır.
Standart: 6. Risklerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi
İdareler, sistemli bir şekilde analizler yaparak amaç ve hedeflerinin gerçekleşmesini engelleyebilecek iç ve dış riskleri tanımlayarak değerlendirmeli ve alınacak önlemleri belirlemelidir.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
6.1. İdareler, her yıl sistemli bir şekilde amaç ve hedeflerine yönelik riskleri belirlemelidir.
6.2. Risklerin gerçekleşme olasılığı ve muhtemel etkileri yılda en az bir kez analiz edilmelidir.
6.3. Risklere karşı alınacak önlemler belirlenerek eylem planları oluşturulmalıdır.
3. KONTROL FAALİYETLERİ STANDARTLARI
Kontrol faaliyetleri, idarenin hedeflerinin gerçekleştirilmesini sağlamak ve belirlenen riskleri yönetmek amacıyla oluşturulan politika ve prosedürlerdir.
Standart: 7. Kontrol stratejileri ve yöntemleri
İdareler, hedeflerine ulaşmayı amaçlayan ve riskleri karşılamaya uygun kontrol strateji ve yöntemlerini belirlemeli ve uygulamalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
7.1. Her bir faaliyet ve riskleri için uygun kontrol strateji ve yöntemleri (düzenli gözden geçirme, örnekleme yoluyla kontrol, karşılaştırma, onaylama, raporlama, koordinasyon, doğrulama, analiz etme, yetkilendirme, gözetim, inceleme, izleme v.b.) belirlenmeli ve uygulanmalıdır.
7.2. Kontroller, gerekli hallerde, işlem öncesi kontrol, süreç kontrolü ve işlem sonrası kontrolleri de kapsamalıdır.
7.3. Kontrol faaliyetleri, varlıkların dönemsel kontrolünü ve güvenliğinin sağlanmasını kapsamalıdır.
7.4. Belirlenen kontrol yönteminin maliyeti beklenen faydayı aşmamalıdır.
Standart: 8. Prosedürlerin belirlenmesi ve belgelendirilmesi
İdareler, faaliyetleri ile mali karar ve işlemleri için gerekli yazılı prosedürleri ve bu alanlara ilişkin düzenlemeleri hazırlamalı, güncellemeli ve ilgili personelin erişimine sunmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
8.1. İdareler, faaliyetleri ile mali karar ve işlemleri hakkında yazılı prosedürler belirlemelidir.
8.2. Prosedürler ve ilgili dokümanlar, faaliyet veya mali karar ve işlemin başlaması, uygulanması ve sonuçlandırılması aşamalarını kapsamalıdır.
8.3. Prosedürler ve ilgili dokümanlar, güncel, kapsamlı, mevzuata uygun ve ilgili personel tarafından anlaşılabilir ve ulaşılabilir olmalıdır.
Standart: 9. Görevler ayrılığı
Hata, eksiklik, yanlışlık, usulsüzlük ve yolsuzluk risklerini azaltmak için faaliyetler ile mali karar ve işlemlerin onaylanması, uygulanması, kaydedilmesi ve kontrol edilmesi görevleri personel arasında paylaştırılmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
9.1. Her faaliyet veya mali karar ve işlemin onaylanması, uygulanması, kaydedilmesi ve kontrolü görevleri farklı kişilere verilmelidir.
9.2. Personel sayısının yetersizliği nedeniyle görevler ayrılığı ilkesinin tam olarak uygulanamadığı idarelerin yöneticileri risklerin farkında olmalı ve gerekli önlemleri almalıdır.
Standart: 10. Hiyerarşik kontroller
Yöneticiler, iş ve işlemlerin prosedürlere uygunluğunu sistemli bir şekilde kontrol etmelidir.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
10.1. Yöneticiler, prosedürlerin etkili ve sürekli bir şekilde uygulanması için gerekli kontrolleri yapmalıdır.
10.2. Yöneticiler, personelin iş ve işlemlerini izlemeli ve onaylamalı, hata ve usulsüzlüklerin giderilmesi için gerekli talimatları vermelidir.
Standart: 11. Faaliyetlerin sürekliliği
İdareler, faaliyetlerin sürekliliğini sağlamaya yönelik gerekli önlemleri almalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
11.1. Personel yetersizliği, geçici veya sürekli olarak görevden ayrılma, yeni bilgi sistemlerine geçiş, yöntem veya mevzuat değişiklikleri ile olağanüstü durumlar gibi faaliyetlerin sürekliliğini etkileyen nedenlere karşı gerekli önlemler alınmalıdır.
11.2. Gerekli hallerde usulüne uygun olarak vekil personel görevlendirilmelidir.
11.3. Görevinden ayrılan personelin, iş veya işlemlerinin durumunu ve gerekli belgeleri de içeren bir rapor hazırlaması ve bu raporu görevlendirilen personele vermesi yönetici tarafından sağlanmalıdır.
Standart: 12. Bilgi sistemleri kontrolleri
İdareler, bilgi sistemlerinin sürekliliğini ve güvenilirliğini sağlamak için gerekli kontrol mekanizmaları geliştirmelidir.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
12.1. Bilgi sistemlerinin sürekliliğini ve güvenilirliğini sağlayacak kontroller yazılı olarak belirlenmeli ve uygulanmalıdır.
12.2. Bilgi sistemine veri ve bilgi girişi ile bunlara erişim konusunda yetkilendirmeler yapılmalı, hata ve usulsüzlüklerin önlenmesi, tespit edilmesi ve düzeltilmesini sağlayacak mekanizmalar oluşturulmalıdır.
12.3. İdareler bilişim yönetişimini sağlayacak mekanizmalar geliştirmelidir.
4. BİLGİ VE İLETİŞİM STANDARTLARI
Bilgi ve iletişim, gerekli bilginin ihtiyaç duyan kişi, personel ve yöneticiye belirli bir formatta ve ilgililerin iç kontrol ve diğer sorumluluklarını yerine getirmelerine imkan verecek bir zaman dilimi içinde iletilmesini sağlayacak bilgi, iletişim ve kayıt sistemini kapsar.
Standart: 13. Bilgi ve iletişim
İdareler, birimlerinin ve çalışanlarının performansının izlenebilmesi, karar alma süreçlerinin sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi ve hizmet sunumunda etkinlik ve memnuniyetin sağlanması amacıyla uygun bir bilgi ve iletişim sistemine sahip olmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
13.1. İdarelerde, yatay ve dikey iç iletişim ile dış iletişimi kapsayan etkili ve sürekli bir bilgi ve iletişim sistemi olmalıdır.
13.2. Yöneticiler ve personel, görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli ve yeterli bilgiye zamanında ulaşabilmelidir.
13.3. Bilgiler doğru, güvenilir, tam, kullanışlı ve anlaşılabilir olmalıdır.
13.4. Yöneticiler ve ilgili personel, performans programı ve bütçenin uygulanması ile kaynak kullanımına ilişkin diğer bilgilere zamanında erişebilmelidir.
13.5. Yönetim bilgi sistemi, yönetimin ihtiyaç duyduğu gerekli bilgileri ve raporları üretebilecek ve analiz yapma imkanı sunacak şekilde tasarlanmalıdır.
13.6. Yöneticiler, idarenin misyon, vizyon ve amaçları çerçevesinde beklentilerini görev ve sorumlulukları kapsamında personele bildirmelidir.
13.7. İdarenin yatay ve dikey iletişim sistemi personelin değerlendirme, öneri ve sorunlarını iletebilmelerini sağlamalıdır.
Standart: 14. Raporlama
İdarenin amaç, hedef, gösterge ve faaliyetleri ile sonuçları, saydamlık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda raporlanmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
14.1. İdareler, her yıl, amaçları, hedefleri, stratejileri, varlıkları, yükümlülükleri ve performans programlarını kamuoyuna açıklamalıdır.
14.2. İdareler, bütçelerinin ilk altı aylık uygulama sonuçları, ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini kamuoyuna açıklamalıdır.
14.3. Faaliyet sonuçları ve değerlendirmeler idare faaliyet raporunda gösterilmeli ve duyurulmalıdır.
14.4. Faaliyetlerin gözetimi amacıyla idare içinde yatay ve dikey raporlama ağı yazılı olarak belirlenmeli, birim ve personel, görevleri ve faaliyetleriyle ilgili hazırlanması gereken raporlar hakkında bilgilendirilmelidir.
Standart: 15. Kayıt ve dosyalama sistemi
İdareler, gelen ve giden her türlü evrak dahil iş ve işlemlerin kaydedildiği, sınıflandırıldığı ve dosyalandığı kapsamlı ve güncel bir sisteme sahip olmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
15.1. Kayıt ve dosyalama sistemi, elektronik ortamdakiler dahil, gelen ve giden evrak ile idare içi haberleşmeyi kapsamalıdır.
15.2. Kayıt ve dosyalama sistemi kapsamlı ve güncel olmalı, yönetici ve personel tarafından ulaşılabilir ve izlenebilir olmalıdır.
15.3. Kayıt ve dosyalama sistemi, kişisel verilerin güvenliğini ve korunmasını sağlamalıdır.
15.4. Kayıt ve dosyalama sistemi belirlenmiş standartlara uygun olmalıdır.
15.5. Gelen ve giden evrak zamanında kaydedilmeli, standartlara uygun bir şekilde sınıflandırılmalı ve arşiv sistemine uygun olarak muhafaza edilmelidir.
15.6. İdarenin iş ve işlemlerinin kaydı, sınıflandırılması, korunması ve erişimini de kapsayan, belirlenmiş standartlara uygun arşiv ve dokümantasyon sistemi oluşturulmalıdır.
Standart: 16. Hata, usulsüzlük ve yolsuzlukların bildirilmesi
İdareler, hata, usulsüzlük ve yolsuzlukların belirlenen bir düzen içinde bildirilmesini sağlayacak yöntemler oluşturmalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
16.1. Hata, usulsüzlük ve yolsuzlukların bildirim yöntemleri belirlenmeli ve duyurulmalıdır.
16.2. Yöneticiler, bildirilen hata, usulsüzlük ve yolsuzluklar hakkında yeterli incelemeyi yapmalıdır.
16.3. Hata, usulsüzlük ve yolsuzlukları bildiren personele haksız ve ayırımcı bir muamele yapılmamalıdır.
5. İZLEME STANDARTLARI
İzleme, iç kontrol sisteminin kalitesini değerlendirmek üzere yürütülen tüm izleme faaliyetlerini kapsar.
Standart: 17. İç kontrolün değerlendirilmesi
İdareler iç kontrol sistemini yılda en az bir kez değerlendirmelidir.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
17.1. İç kontrol sistemi, sürekli izleme veya özel bir değerlendirme yapma veya bu iki yöntem birlikte kullanılarak değerlendirilmelidir.
17.2. İç kontrolün eksik yönleri ile uygun olmayan kontrol yöntemlerinin belirlenmesi, bildirilmesi ve gerekli önlemlerin alınması konusunda süreç ve yöntem belirlenmelidir.
17.3. İç kontrolün değerlendirilmesine idarenin birimlerinin katılımı sağlanmalıdır.
17.4. İç kontrolün değerlendirilmesinde, yöneticilerin görüşleri, kişi ve/veya idarelerin talep ve şikâyetleri ile iç ve dış denetim sonucunda düzenlenen raporlar dikkate alınmalıdır.
17.5. İç kontrolün değerlendirilmesi sonucunda alınması gereken önlemler belirlenmeli ve bir eylem planı çerçevesinde uygulanmalıdır.
Standart: 18. İç denetim
İdareler fonksiyonel olarak bağımsız bir iç denetim faaliyetini sağlamalıdır.
Bu standart için gerekli genel şartlar:
18.1. İç denetim faaliyeti İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenen standartlara uygun bir şekilde yürütülmelidir.
18.2. İç denetim sonucunda idare tarafından alınması gerekli görülen önlemleri içeren eylem planı hazırlanmalı, uygulanmalı ve izlenmelidir.
(26.12.2007 Tarih ve 26738 sayılı Resmi Gazete, Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği).
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU KALİTE POLİTİKASI
Yabancı Diller Yüksekokulu derslerinde, öğretim faaliyetlerinde kullanılan metotlarda, öğrenci, akademik, idari ve destek personellerine yönelik verilecek eğitimlerde ve bunların değerlendirilmesinde belirlemiş olduğumuz misyon, vizyon ve temel değerlerimizle uyumlu olarak stratejik hedeflerimize ulaşmaya yönelik, iç ve dış değerlendirme ölçütlerine uyumlu bir eğitim-öğretim politikası uygulanmaktadır. Kalite politikamız ayrıca yüksekokulumuz tarafından verilen bir yıllık isteğe bağlı İngilizce hazırlık eğitiminin öğrencinin daha sonra devam edeceği iki veya dört yıllık akademik eğitiminde gereksinimlerini karşılamaya yönelik yeterli düzeyde İngilizce dil becerilerini sunmayı hedeflemektedir ve bu kapsamda öğretim hizmetleri sunmaktadır. Verilen öğretimin yabancı dil öğretiminde uluslararası standartlarla tam bir uyum içinde olabilmesi, sürdürülebilir ve öğrenci ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde olması için, gelişen teknolojik öğretim metotları ve yöntemleri de öğretim faaliyetleri içerisinde uygulanmaktadır. Yüksekokulumuzda verilen eğitim-öğretiminin diğer bir amacı ise, öğrencilere kayıtlı oldukları akademik programlardaki derslerini kolaylıkla takip edebilmeleri, dersleri ile ilgili her türlü yayını takip edebilmelerini, seminer, sempozyum, tartışma vb. etkinliklerde etkin katılım sağlayabilmelerini ve ayrıca sosyal hayatta gerekli olan temel İngilizce iletişimi sağlayabilme yeterliliğini kazandırmaktır.
Kastamonu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tüm eğitim-öğretim faaliyetlerinde aşağıdaki hedefler doğrultusunda kalitesini geliştirmeyi hedeflemektedir;
Öğrencilerin ihtiyaçlarını uluslararası düzeyde etkili bir şekilde sağlayan akademik eğitim vermek,
Öğretim metotlarını ve değerlendirme standartlarını arttırmak,
Kaynakları sürdürülebilir ve etkin kullanmak,
Öğrenci ve öğretim elemanı arasında iletişimi geliştirmek,
Bölümün idari yönetim sistemlerini geliştirmek,
Dürüstlük, şeffaflık, ölçülebilir ve gözlemlenebilir bir yönetim anlayışını temel almak,
Öğrenci ve öğretim elemanlarının akademik ve mesleki gelişim olanaklarını arttırmak,
Kalite güvencesinin sağlamasında akademik, idari personelin ve öğrencilerin aktif rol almalarını sağlamak,
Görev tanımlarını pdf formatında bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.
Yabancı Diller Yüksekokulu Hassas Görevler ile ilgili detaylı bilgiyi indirmek için TIKLAYINIZ.
Kastamonu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokuluna ait İş Akış Şemasını indirmek için TIKLAYINIZ.
No: | Koordinatörlük: | Yetkili Personel: |
1 | Kalite Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. Çağatay AYDOĞAN |
2 | Erasmus Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. Mehmet BOLLUK |
3 | Ortak Seçmeli Dersler Birim Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY |
4 | Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY |
5 | Uluslararasılaşma ve Bologna Süreci Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. Mehmet BOLLUK |
6 | Uzem Birim Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY |
7 | Uzem Bölüm Koordinatörlüğü | Öğr. Gör. Çağatay AYDOĞAN |
T.C.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
KAMU HİZMET STANDARTLARI
Sıra No | Hizmetin Adı | Başvuruda İstenilen Belgeler | Hizmetin Tamamlanma Süresi |
1 | Hazırlık Programına Başvuru İşlemleri | Dilekçe | Akademik Takvim |
2 | Transkript Belgesi | Şahsen Başvuru | 1 Saat |
3 | Mazeretli Ders Kayıt İşlemleri | Dilekçe Mazereti Gösterir Belge | Akademik Takvim |
4 | Kayıt Dondurma | Dilekçe Mazereti Gösterir Belge | 1 Hafta |
5 | Öğrenci Belgesi | Şahsen Başvuru | 30 Dakika |
6 | Ders İçerikleri | Şahsen Başvuru | 30 Dakika |
7 | Yatay Geçiş İşlemleri | Ders İçerikleri Transkript Ders İçerikleri | Akademik Takvim |
8 | Dikey Geçiş İşlemleri | Ders İçerikleri Transkript Ders İçerikleri | Akademik Takvim |
9 | İntibak İşlemleri | Ders İçerikleri Transkript Ders İçerikleri | Akademik Takvim |
10 | Mazeret Sınavı | Dilekçe Mazereti Gösterir Belge | Akademik Takvim |
11 | Sınav Sonuçlarına İtiraz | Dilekçe İlgili Komisyon Kararı | İtiraz: 7 Gün Sonuç: 10 Gün |
12 | Hazırlık Programından Kayıt Sildirme | Dilekçe | 1 Gün |
13 | Görev Süresi Uzatma | Dilekçe | 1 Ay |
14 | Akademik Personel Alımı | Dilekçe Başvuru Evrakları | 2 Ay |
15 | Yurtiçi-Yurtdışı Görevlendirme | Dilekçe Kabul Yazısı | 2 Hafta |
16 | Personel Özlük İşlemleri | Dilekçe | 2 Saat |
17 | Ders Görevlendirmeleri | 2 Hafta | |
18 | Yıllık İzin İşlemleri | Dilekçe | Anında |
19 | Mazeret İzin İşlemleri | Dilekçe İlgili Belge | Anında |
20 | Ücretsiz İzin İşlemleri | Dilekçe İlgili Belge | Anında |
21 | Disiplin Soruşturma İşlemleri | Bir Ay | |
22 | Süt İzni İşlemleri | Dilekçe | Anında |
23 | Babalık, Evlilik ve Ölüm İzin İşlemleri | Dilekçe İlgili Belge | Anında |
24 | Hastalık İzin İşlemleri | Dilekçe Rapor | Anında |
25 | Refakat İzin İşlemleri | Dilekçe Rapor | Anında |
26 | Ek Ders Ücreti Ödemeleri | Ek Ders Ücret Formu | Bir Hafta |
Kamu hizmetinin her türlü özel çıkarın üzerinde olduğu ve kamu görevlisinin halkın hizmetinde bulunduğu bilinç ve anlayışıyla;
· Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı,
· Görevimi insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirmeyi,
· Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı,
· Görevimi, görevle ilişkisi bulunan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi,
· Kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmamayı ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi,
· Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarıma ve diğer muhataplarıma karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı hareket etmeyi,
· Kamu görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapmayı ve hizmet sunmayı taahhüt ederim.
T.C. Kimlik No :
Adı Soyadı :
Unvanı :
Birimi : Yabancı Diller Yüksekokulu
Tarih :
İmza :
EĞİTİM-ÖĞRETİM KOMİSYONU
1- Başkan : Doç. Dr. Cengiz ÇUHADAR
2- Üye : Öğr. Gör. Çağatay AYDOĞAN
3-Üye : Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY
LİDERLİK, YÖNETİM VE KALİTE KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör Çağatay AYDOĞAN
2- Üye : Öğr. Gör. Birtan BAYTAR
3-Üye : Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY
4- Üye: : Öğr. Gör. Dr. İlknur BAYTAR
5-Üye : Öğr. Gör. Niğmet ÇETİNER
6- Üye : Öğr. Gör. Asuman YAPRAK
7-Üye : Öğr. Gör. Nagihan GÖKÇE
8-Üye : Öğr. Gör. Özlem FAKAZLI
İÇ DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. Mehmet BOLLUK
2- Üye : Öğr. Gör. Gözde ÇAVDAR
3-Üye : Öğr. Gör. Dr. Hanife ERDOĞAN
4- Üye: : Öğr. Gör. Dr. Samet YÜCE
5-Üye : Öğr. Gör. Ömer ERGÜL
6-Üye : Öğr. Gör. Seray ALPARSLAN
7-Üye : Öğr. Gör. Dr. Hatice DEMİR
8-Üye : Öğr. Gör. Ahu Gülümser IRAK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. Dr. Hanife ERDOĞAN
2- Üye : Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY
3-Üye : Öğr. Gör. Ömer ERGÜL
ARAŞTIRMA VE PROGRAM GELİŞTİRME KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. Dr. İlknur BAYTAR
2- Üye : Öğr. Gör. Dr. Samet YÜCE
3-Üye : Öğr. Gör. Özlem FAKAZLI
BAĞIMLILIKLA MÜCADELE KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör.Dr. Hatice DEMİR
2- Üye : Öğr. Gör. Birtan BAYTAR
3-Üye : Öğr. Gör. Gözde ÇAVDAR
TOPLUMSAL KATKI BİRİMİ KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. Mehmet BOLLUK
2- Üye : Öğr. Gör. Ömer ERGÜL
3-Üye : Öğr. Gör. Gözde ÇAVDAR
AKADEMİK PUANI TEŞVİK BELİRLEME KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY
2- Üye : Öğr. Gör. Birtan BAYTAR
3-Üye : Öğr. Gör. Niğmet ÇETİNER
PİYASA ARAŞTIRMA KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. M. Sinan ALPSOY
2- Üye : Öğr. Gör. Niğmet ÇETİNER
3-Üye : Daimi İşçi Bilge KABAKÇI
MUAYENE VE KABUL KOMİSYONU
1- Başkan : Yüksekokul Sekreteri Yaşar ULUDAĞ
2- Üye : Öğr. Gör. Seray ALPARSLAN
3-Üye : Öğr. Gör. Birtan BAYTAR
KAYITTAN DÜŞME VE ONAY KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. Çağatay AYDOĞAN
2- Üye : Öğr. Gör. Nagihan GÖKÇE
3-Üye : Öğr. Gör. Birtan BAYTAR
AYIKLAMA VE İMHA KOMİSYONU
1- Başkan : Öğr. Gör. Dr. Hatice DEMİR
2- Üye : Öğr. Gör. Dr. Hanife ERDOĞAN
3-Üye : Öğr. Gör. Asuman YAPRAK
Kastamonu Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen İç ve Dış Paydaşlara ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Formlar ( İndirmek isteğinizin Anketin üzerine tıklayınız)
Kastamonu Üniversitesi Dış Paydaş Memnuniyet Anketi
Kastamonu Üniversitesi Akademik Personel Memnuniyet Anketi
Kastamonu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Öğrenci Memnuniyet Anketi
Kastamonu Üniversitesi İdari Personel Memnuniyet Anketi
İç-Dış Paydaş Anketleri-2020-2022
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2020-2021 Güz Dönem Sonu Memnuniyet Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2020-2021 Bahar Dönem Sonu Memnuniyet Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2021-2022 Akademik Yılı Bahar Dönemi Main Course Dersi Memnuniyet Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2021-2022 Akademik Yılı Bahar Dönemi Skills Dersi Memnuniyet Anket Sonuçları
- Akademik Personel 2021 Güz Dönem Sonu Memnuniyet Anket Sonuçları
- Akademik Personel 2021-2022 Akademik Yılı Bahar Dönemi Eğitim İhtiyaçları Anket Sonuçları
- 2021-2022 Akademik Yılı Dış Paydaş Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2022-2023 Akademik Yılı Güz Dönemi Main Course Dersi Memnuniyet Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Main Course Dersi Memnuniyet Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2022-2023 Akademik Yılı Güz Dönemi Skills Dersi Memnuniyet Anket Sonuçları
- Hazırlık Sınıfı Öğrencileri 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Skills Dersi Memnuniyet Anket Sonuçları
- Akademik Personel 2022-2023 Güz Dönem Sonu Memnuniyet Anket Sonuçları
- Akademik Personel 2022-2023 Bahar Dönem Sonu Memnuniyet Anket Sonuçları
- Akademik Personel Eğitim İhtiyaçları Anket Sonuçları 2023-2024 Akademik Yılı
- DKK- 001 - 2709 Sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
- DKK- 002 - 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- DKK- 003 - 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu
- DKK- 004 - 2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu
- DKK- 005 - 3843 Sayılı Yükseköğretim Kurumlarında İkili Öğretim Yapılması Hakkında Kanun
- DKK- 006 - 5746 Sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun
- DKK- 007 - 5102 Sayılı Yükseköğrenim Öğrencilerine Burs Kredi Verilmesine İlişkin Kanun
- DKK- 008 - 78 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında KHK
- DKK- 009 - 124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumlarınınİdari Teşkilatı Hakkında KHK
- DKK- 010 - 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
- DKK- 011 - 4857 Sayılı İş Kanunu
- DKK- 012 - 190 Sayılı Genel Kadro Usulü Hakkında KHK
- DKK- 013 - 2531 Sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun
- DKK- 014 - 3795 Sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Ünvan Verilmesi Hakkında Kanun
- DKK- 015 - 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
- DKK- 016 - 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu
- DKK- 017 - 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu
- DKK- 018 - 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu
- DKK- 019 - 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
- DKK- 020 - 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu
- DKK- 021 - 7126 Sayılı Sivil Savunma Kanunu
- DKK- 022 - 3628 Sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması,Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu
- DKK- 023 - 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
- DKK- 024 - 1416 Sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun
- DKK- 025 - 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasıba Dair Kanun
- DKK- 026 - 4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
- DKK- 027 - 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu
- DKK- 028 - 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
- DKK- 029 - 2429 Sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun
- DKK- 030 - 375 Sayılı KHK
- DKK- 031 - 631 Sayılı KHK
- DKK- 032 - 5434 Sayılı TC. Emekli Sandığı Kanunu
- DKK- 033 - 4505 Sayılı Sosyal Güvenlikle İlgili Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması ve Temsil Tazminatı Ödenmesi Hakkında Kanun
- DKK- 034 - 6245 Sayılı Harcırah Kanunu
- DKK- 035 - 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu
- DKK- 036 - 3472 Sayılı Devlet Memurları İle Diğer Kamu Görevlilerinin Aylıklarının Özeme Zamanının Değiştirilmesine Dair Kanun
- DKK- 037 - 5289 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerine Bir Derece Verilmesi Hakkında Kanun
- DKK- 038 - 5335 Sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
- DKK- 039 - 5502 Sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu
- DKK- 040 - 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu
- DKK- 041 - 193 Sayılı Gelir Vergisi Kanunu
- DKK- 042 - 5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu
- DKK- 043 - 492 Sayılı Harçlar Kanunu
- DKK- 044 - 488 Sayılı Damga Vergisi Kanunu
- DKK- 045 - 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu
- DKK- 046 - 506 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu
- DKK- 047 - 2489 Sayılı Kefalet Kanunu
- DKK- 048 - 2004 Sayılı İcra ve İflas Kanunu
- DKK- 049 - 2577 Sayılı İdari Yargılama Usul Kanunu
- DKK- 050 - 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu
- DKK- 051 - 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu
- DKK- 052 - 6085 Sayılı Sayıştay Kanunu
- DKK- 053 - 7201 Sayılı Tabligat Kanunu
DKK- 054 - 4982 Sayılı Bilgi edinme Kanunu - DKK- 055 - 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
- DKK- 056 - 237 Sayılı Taşıt Kanunu
- DKK- 057 - 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesine Dair Kanun
YÖNETMELİKLER
- DKY- 001 - Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği
- DKY- 002 - Yükseköğretim Üst Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumları Sicil Yönetmeliği
- DKY- 003 - Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
- DKY- 004 - Yükseköğretim Kurumlarında Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik
- DKY- 005 - Açık Yükseköğretim Yönetmeliği
- DKY- 006 - Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 007 - Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik
- DKY- 008 - Yükseköğretim Kurumları Engelliler Danışma ve Koordinasyon Yönetmeliği
- DKY- 009 - Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Konseyleri ve Yükseköğretim Kurumları Ulusal Öğrenci Konseyi Yönetmeliği
- DKY- 010 - Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği
- DKY- 011 - Yükseköğretim Kurumları Teknoloji Transfer Ofisi Yönetmeliği
- DKY- 012 - Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanları İle Yabancı Uyruklu Elamanları Geliştirme Eğitimi Yönetmeliği
- DKY- 013 - Yükseköğretim Denetleme Kurulu Teşkilat, Görev ve Çalışma Usulleri Yönetmeliği
- DKY- 014 - Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği
- DKY- 015 - Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği (Yürürlükten kaldırılmıştır.Yerine DKY-103 Numaralı Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği yayınlanmıştır.)
- DKY- 016 - Yükseköğretim Kalite Kurulunun Çalışma Usul Ve Esasları
- DKY- 017 - Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Kurulların Oluşturulması ve Bilimsel denetim Yönetmeliği
- DKY- 018 - Yükseköğretim Kurumlarında Danışma Kurulu Oluşturmasına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 019 - Yükseköğretim Kurumlarında Döner Sermaye Gelirlerinden Yapılacak Ek Ödemenin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik
- DKY- 020 - Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılmasına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 021 - Yükseköğretim Üst Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği
- DKY- 022 - Yükseköğretim Üst Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumları Hukuk Müşaviri ve Avukatlık Giriş Sınavı Atama Yönetmeliği
- DKY- 023 - Yükseköğretim Kurumlarının YurtiçindekiYükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Programları Tesisi Hakkında Yönetmelik
- DKY- 024 - Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik
- DKY- 025 - YÖK Yatay Geçiş Yönetmeliği
- DKY- 026 - Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
- DKY- 027 - Yurtdışında Kapsama Dahil Ortak Program Tesisi Yönetmeliği
- DKY- 028 - Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 029 - Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 030 - Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmelik
- DKY- 031 - Taşınır Mal Yönetmeliği
- DKY- 032 - Merkezî Yönetim Muhasebe Yönetmeliği
- DKY- 033 - Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği
- DKY- 034 - Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik
- DKY- 035 - Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Yönetmeliği
- DKY- 036 - Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 037 - Yükseköğretim Kurumları Saklama Süreli Standart Dosya Planı
- DKY- 038 - Doçentlik Yönetmeliği
- DKY- 039 - Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği
- DKY- 040 - Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 041 - Devlet Memurlarının Çekilmelerinde Devir ve Teslim Süreleri Hakkında Yönetmelik
- DKY- 042 - Devlet Memurlarına Verilecek Hastalık Raporları İle Hastalık ve Refakat İznine ilişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 043 - Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği
- DKY- 044 - Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik
- DKY- 045 - Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
- DKY- 046 - Devlet Memurlarının Tedavi Yardımı ve Cenaze Giderleri Yönetmeliği
- DKY- 047 - Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 048 - Devlete ve Kişilere Memurlarca Verilen Zararların Nevi Miktarının Tespiti, Takibi ve Amirlerinin Sorumlulukları, Yapılacak Diğer İşlemler Hakkında Yönetmelik
- DKY- 049 - Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmelik
- DKY- 050 - Doğum Yardımı Yönetmeliği
- DKY- 051 - Döner Sermayeli Kuruluşlar İhale Yönetmeliği
- DKY- 052 - Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 053 - Fazla Çalışmanın Uygulama Esaslarını Gösterir Yönetmelik
- DKY- 054 - Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği
- DKY- 055 - Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yönetmeliği
- DKY- 056 - İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 057 - Kadro İhdası, Serbest Bırakma ve Kadro Değişikliği İle Kadroların Kullanım Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 058 - Kamu Görevlerine ilk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik
- DKY- 059 - Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara ilişkin Yönetmelik
- DKY- 060 - Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 061 - Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin kılık Kıyafetine Dair Yönetmelik
- DKY- 062 - Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik
- DKY- 063 - Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 064 - Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik
- DKY- 065 - Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliği
- DKY- 066 - Muhasebe Yetkilisi Adaylarının Eğitimi, Sertifika Verilmesi İle Muhasebe Yetkililerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 067 - Ön Ödeme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 068 - Resmi Mühür Yönetmeliği
- DKY- 069 - Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 070 - Yetiştirilmek Amacıyla Yurtdışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 071 - 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3 üncü Maddesinin (h) Bendinde Belirtilen Alımlara İlişkin Yönetmelik
- DKY- 072 - 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3 üncü Maddesinin ( e) Bendine Göre Yapılacak Alımlara İlişkin Yönetmelik
- DKY- 073 - Adayların ve sınav Görevlilerinin sınav Binalarına Giriş Koşullarına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 074 - Avrupa Birliği ve Uluslararası Kuruluşların Kaynaklarından Kamu İdarelerine Proje Karşılığı Aktarılan Hibe Tutarlarının Harcanması ve Muhasebeleştirilmesine İlişkin Yönetmelik
- DKY- 075 - Vekalet Ücretlerinin Dağıtımına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 076 - Türkiye Bursları Yönetmeliği
- DKY- 077 - Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Nakit Taleplerinin Hazırlanması ve Hazine Müsteşarlığına Bildirilmesine İlişkin Yönetmelik
- DKY- 078 - Elektronik Tebligat Yönetmeliği
- DKY- 079 - İcra ve İflas Kanunu Yönetmeliği
- DKY- 080 - Tebligat Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmelik
- DKY- 081 - Yabancı Dil Bilgisi Seviye Belirleme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 082 - Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği
- DKY- 083 - Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği
- DKY- 084 - İç Denetçi Adayları Belirleme, Eğitim ve Sertifika Yönetmeliği
- DKY- 085 - İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 086 - İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik
- DKY- 087 - Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 088 - Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 089 - Kamu İdarelerine Ait Özel Hesaplara İlişkin İşlemlerin Muhasebeleştirilmesine Dair Yönetmelik
- DKY- 090 - Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Tahsis ve Devri Hakkında Yönetmelik
- DKY- 091 - Kamu İdarelerinin Kesin Hesaplarının Düzenlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY- 092 - Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği
- DKY- 093 - Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik
- DKY- 094 - Mali Hizmetler Uzmanlığı Yönetmeliği
- DKY- 095 - Muhasebe Yetkilisi Mutemetlerinin Görevlendirilmeleri, Yetkileri, Denetimi ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
- DKY- 096 - Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği
- DKY- 097 - Yapım İşleri Muayene ve Kabul Yönetmeliği
- DKY- 098 - Bir Üniversite Adına Bir Diğer Üniversitede Lisansüstü Eğitim Gören araştırma Görevlileri Hakkında Yönetmelik
- DKY- 099 - Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
- DKY- 100 - Mevlana Değişim Programına İlişkin Yönetmelik
- DKY- 101 - Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atama Yönetmeliği
- DKY- 102 - Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- DKY-103-Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği
TEBLİĞ
DİĞERLERİ
PRS 1.2. Egitim ve Ögretim Uygulama Sureci
PRS 1.3 Öğrenci İşleri Süreci
PRS 1.4 Uluslararası Değişim Programları ve İşbirliği Süreci
PRS 2.1. Bilgi Üretim Süreci
PRS 2.2. Bilgi Transferi Süreci
PRS 2.3 Proje Yönetimi Süreci
PRS 3.1 Kurumsal Yönetim Süreci
PRS 3.2 Kalite Yönetim Süreci
PRS 3.3 Paydaş İlişkileri Süreci
PRS 3.4 Hukuk Süreci
PRS 3.5 İç Denetim Süreci
PRS 4.1. Satın Alma Süreci
PRS 4.2. Mali İşler Süreci
PRS 4.3. İnsan Kaynakları Süreci
PRS 4.4. Bilişim Süreci
PRS 4.5. İdari Destek Hizmetleri Süreci
PRS 4.6. Kütüphane Hizmetleri Süreci
PRS 4.7. Kültürel ve Sosyal Hizmetler Süreci
PRS 4.8. Yapım İşleri Süreci
Komisyon Raporu
2021 Yılı Kalite İç Değerlendirme Komisyon Raporunu indirmek için TIKLAYINIZ...
2022 Yılı Kalite İç Değerlendirme Komisyon Raporunu indirmek için TIKLAYINIZ...
Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğünün web sitesine ulaşmak için TIKLAYINIZ.